HTML

Zokka

Hát ide meg mit kell írni?

Linkblog

Melotalalas, kecokereses, altalanossagok

2008.02.11. 01:25 :: Zokka

Elmult napok

Nu kicsit el vagyok maradva magammal... Ahogy tortennek velme a dolgok folyamatosan igergetem magamnak, hogy na ezt le fogom irni a blogba meg igy meg ugy.
Na de diohejban. Ugye mikor kijottem, volt egy gyenge (szar) oneletrajzom. Ennek eredmenyekepp ossz-vissz 3 interjura csoppentem be, ami nem mondhato valami jo aranynak. Utana fogtam a vastagonfogo szinesceruzaimat es khm..."kiemeltem" az erdekesebb dolgokat, es "atgondoltan" ujrafogalmaztam a negativabbnak hato reszeket (gyk:toroltem). Na kapasbol volt csutortokon egy, penteken ketto majd hetfore(holnapra) megint egy. Teljesen megorultem a dolognak es elkezdtem balra jobbra bizakodni hogy huudefasza. Raadasul mar nem is ugy beszeltem angolul mint a fekete pako magyarul (bar meg mindig izzadok rendesen), ugyhogy sinen ereztem magam.
A csutortoki interju utan a kozhangulatom kifejezetten jo volt, ami talan meg a napos, meleg idonek is betudhato volt (egy szal nyitott kardiganban kovalyogtam), ugyhogy fogtam magam es lecsavarogtam a deli varosreszbe. Egy Du'n Laoghaire nevu helyre akartam eljutni, de eddigi osszes angoltudasommal nem tudtam, hogy a faszba kell ejteni ezt a nevet. Aztan a buszsofornek elkezdtem felsorolni az osszes lehetseges valtozatot, ahogy kiejtenem ("I would like to go to Dunlohar, Dan lahhor, Dan laohar, stb), de lattam rajta hogy nem nagyon vagja. Akkor esett le neki, amikor lekezdtem ugy modnani mint egy gyp-s: DUUUN LLLAAAAOOOOGGGHHHAAAAR (kozben mogottem meg ott allt a sor es neztek a probalkozasaimat). Na a csavo ekkor megvilagosodottan boldogan mondta, hogy "AAAAhh jvud liktogtu Dunlsaad! onszxtipuz " (Angolul:AAAAh you would like to go to dun laoghaire! one sixty please) tehat megertettuk egymast. Nagyon jofajta kornyek, ha arrol lesz szo hogy oda kell koltozni, akkor nagyon szivesen teszem. Bar tetvesul draga kornyek. Kb mint minden mas...
Na szoval ott setaltam mikor felhivtak a fejvadaszcegtol, hogy az elso helyen ahol voltam, nagyon tetszettem nekik blablabla es hogy szeretnenek offert adni. En magamban mar hatszor eltemettem oket, mert annak lassan ket hete hogy ott jartam, azota meg siri csend volt feloluk.
Akkor kicsit nem nagyon tudtam hogy oruljek a dolognak vagy sem, mert most kezdtem el a fincsi ajanlatokat kapni (persze telefonba: "aham jeee I'm veeeeery heppi"). Na ez az offeres dolog ugy megy (legalabbis nalam igy ment, egyetlen tapasztalatom egyetlen ceggel, lehet hogy nem ez a normalis), hogy a kozvetito felhiv, hogy ajanlatot (offer-t) akarnak tenni, nekem meg meg kell modnanom hogy meghallgatom e vagy sem. Erre a kozvetito visszahiv, elmondja hogy mit ajanlanak es megkerdezi hogy elfogadom-e, nekem meg akkro kell modanom jes-t vagy no-t. Alkudozasra foglamam sincs hol lett volna lehetosegem (midnenhol azt olvastam, hogy alkudni nagyon jol lehet).
Na dehat annak az intervallumnak ajanlottak meg a felso kozepet amit kertem, tehat azt kaptam amit kertem (fogalmam sem volt rola mit kerjek:P).
Tehat ja... VAN MUNKAM.... Holnap megyek papirozni 10re MALAHIDE-ba (az a kis elovaros, ahol eddig 3X voltam es nagyon tetszett).
Egyebkent meg penteken elmentem egy masik ajanlatra (ceg neve: "zetes"), ahova ugyancsak gombnyomo szakikat kerestek. Ahogy olvastam a ceg weboldalat nagyon tetszett, mert elegge professzionalisnak tunt, raadasul raktarozassal logisztikaval foglalkoznak. Ezek viszont magukkal vonzzak az embedded(beagyazott) technologiakat, ami nekem nagy fetisem, pl: PDA, vonalkodolvaso, es egyeb KUTYU programozasa.
Nagyon kulturalt es modern irodahaz volt, ket 40 koruli csavo fogadott. Az oneletrajzom alapjan ahogy kivettem a kerdeseikbol meg arrol amit meseltek hogy mivel kell foglalkozni, annyira egy az egyben nekik valo voltam, hogy ihaj. L'orealnal pont azokkal a rendszerekkel dolgoztam/szoptam, amiket ok is hasznalnak. A tech manager mikor olvasta hogy lattam mar AS400ast meg irtam ra triggereket, teljesen oda volt meg vissza.
Egyeduli fejleszto lettem volna ott, nekem kellett volna teljes projekteket vegigcsinalni. Kezdve onnan hogy a hulye felhasznalobol kirangatom hogy mit is akar (de ugysem tudja mit akar...), odaaig hogy valahonnan kiszopni miert nem nyomtat vonalkodot a vonalkodnyomtato. Ez nagyon tetszett volna es szerettem volna csinalni. Csak egy(ketto) gond lett volna. Az egyik hogy egyeduli fejleszto lettem volna, ezert up-to date technologiakat nem, vagy csak nagyon lassan tanultam volna meg, masreszrol meg masnak a gondlkodasmodjat/programszervezesi otleteit nem tudtam volna "eltanulni", sajatombe beleolvasztani. Nagyon alacsony szinten lett volna a minosegellenorzes a kod felett (lehetosegem lett volna ganyolni). Aztat meg nem akartam. Ezert fajo szivvel a kozvetitonek azt mondtam az interju utan, hogy BOCS, de sztem nem.
Na de mivel masik vonalon tortentek esemenyek teren eloremozdulasok, nekem is tovabb kellett haladni a dolgokkal, magyarul albit keresni malahideban. A pentek hatralevo reszet olyan mesteri szinten b*sztam el, hogy orom volt nezni. Ugyhogy maradt az albikereses szombatra. 12 hirdetes volt feladva a legnagyobb albikereso oldalon, szepen vegig is nyalaztam oket, majd kettot fel is hivtam. Az egyiknel valami idosebb no vette fel, aki biztos hogy ir volt, mert egy kurva szot nem ertettem abbol amit mond (amikor elkezdtem neki sorry-zni, akkor ertheto uzemmodba kapcsolt). Villamgyorsan meg is dumaltam vele 6 orat. A masikkal 7ben maradtunk, de az nekem annyira nem volt szimpi telefon alapjan. Megallas nelkul kerdezgetett, hogy mikortol hol mit miert mennyire dolgozok. Valamenynire igaza van, mert senki nem akar szopni nem fizeto alberlokkel, dehat istenem... Dublin egyik legdragabb kornyeke (kerteshaz 1 millio euro, kis szar lakas 400.000 eurotol), raadasul sokkal inkabb behataroltak a munkalehetosegek, tehat egy gyakorlott munkanelkulinek, akinek alig van penze nem a legmegfelelobb celpont a letelepedesre. Na mindegy. Lefos, megnez.
Eloszor az elso helyet neztem meg, tobbszori eltevedes utan azert megis sikerult odaernem. Bar sotet volt ezerrel, megis lattam az utca vegen a tengert :)... vagy valami nagy fekete szart... De szerintem akkoris a tenger volt. Egy mammer fogadott, nagyon kedves es "laza" volt. Megmutogatta a dolgokat hogy mi hol mifene (elegge fura volt, mert meg sosem voltam hasonlo szituban). Van egy szep nagy nappali meg egy szep konyha (jol felszerelt). Mosogep meg szarito a kertben volt (kis epuletben), mivel a szarito nagyon bedohositja a levegot. A szoba a felso szinten van. Nagyon tagas (dublini viszonylatban gusztustalanul nagy). Nagyobb mint a regi szobam. Van egy sajat bejaratu furdoszobaja (na az mereteit tekintve tavol all a szobatol), meg szeeep ablaka. A falak mint mindenhol itt is sulycsokkentett anyagkivont hangerositos gipszkartonbol voltak, de mondtak tobben is hogy eselytelen egy jo hangszigetelesu kecot talalni. Konnyuszerkezet a meno... Teglabol csak a 40 centi magas keriteseket csinaljak.
Na szoval ahogy levagtam a mami eloadasabol, o a tulaj. En olyan lakasba nem akartam koltozni, ahol a tulaj is ottlakik, mert az olyan fos. Meg nem is ereznem magam jol. Meg hat ize... Viszont ez a csaj most utazik el 3 honapra, ugyhogy nem gond. Helyesebben annyi vele a gond, hogy csak 3 honapra kapnam meg az albit, ami tavolrol sem nevezheto hosszu tavnak. De majd legfeljebb keresek masikat (meg kiszamithatosag miatt tobb idom lesz keresgelni, tobb mindent tudok megnezni, nem egy-ket nap alatt kell osszekapkodni). Egyebkent lakik meg ott egy magyar csavo is :), akihez mostansag jott ki a baratnoje latogatni huzamosabb idore, de a reszletekrol sokat nem tudok, meg lakik meg itt egy argentin csajszi. Ugyancsak nem tudok reszleteket. Allitolag nyugodt es csendes tarsasag, mai nekem elegge fontos plane ezekben a papundekli hazakban. Szoval tetszett meg jo volt. Ja, es 500 ojro+cekk, ami ugy szumma 550 re jon ki. Dublinban ezert egy kb akkora szobat kapok mint a mostani hotelszobam (meg jo hogy tok karcsura le vagyok fogyva, mert igy legalabb elferek benne. Csak a vall es mellizmaim fejlodtek tul).
A masik hely kicsit kiljebb volt a halal faszan, meg meg onnan kb 100 meter. Cirka negyed orat kestem, es mar hivott is a csavo hogy hol vagyok. En becsuletesen megvallottam neki, hogy ugy eltevedtem hogy fogalmam sincs arrol hol vagyok. Minden haz ugyanugy nez ki, nincsenek utcatablak, csak minden tizenkettedik sarkon Es ezt is makk sotetben. Valamennyire megis odanavigalt hozzajuk. Egy ormotlan nagy hazrol volt szo... Nappaliban begyujtott kandallo, masfel meteres plazma, borbutorok mindenhol stb, tehat eleg jol felszereltnek mondhato. A konyha kb akkora volt mint otthon a nappali, a nappali meg akkora volt mint a kurvanagy. A szoba itt is az emeleten volt es az is kurvanagy. Szep nagy ablakkal meg ugyancsak szep nagy aggyal. Aki korbevezetett elmondogatta hogy mi van, es nekem ugy tunt hogy egy tisztasagmanias, hiperpreciz emberke (emlekezzunk csak vissza... telefonon is kikerdezett, negyed ora keses utan is mar telefonalt). Tenyleg nagyon szep es csillivilli volt, de annyira nem ereztem hogy otthon tudnam magam erezni, nyugalmam lenne. Bar ezt nagyon felelotlen es fasz dolog fel ora utan megallapitani. Volt ott egyebkent meg egy olasz csavo (vele bereltem volna kozosen), aki teljesen jonak tunt. Oltozekebol, frizurajarol, szemuvegerol es arrol hogy a laptopja melletti kabelgombolyag alatt egy PDA es egy blackberry villogott egybol levagtam, hogy a csavokam valami IT/Telekom emberke.
Kertem tole is gondolkodasi haladekot, de akkor mar magamban eldontottem hogy a mami hazaba megyek lakni. Valahogy az otthonosabbnak hatott... Meg kozel volt a varoskozponthoz es a tengerhez.
Szoval par adminisztrativ telefon utan abban maradtam az oreglannyal, hogy kedden delelott bekoltozok, de nem tudtam neki idopontot mondani mikor, mert fingom sincs hogy hogy lesz a melo, ha egyaltalan akkor mar lesz... Szombat este utana meg atugrottam Zetto/Zolihoz, azt dumaltunk egy jot. Bar hivatalosan animefilmnezes volt a program, nem jott ossze teljesen. Kb 3 korul (munkabaallason es a rossz kozbiztonsagon felbatorodva) hivtam egy taxit. Allitolag 3 korul igencsak nehez taxit talalni, mert csomo PUB akkor zar es a rengeteg reszeg (kb egy Dublinnyi ember) nem akar/tud hazasetalni, vagy a nemletezo ejszakai jaratokkal szopni, ezert mindenki taxizik.
Taxik:
mint mindenhol mashol, itt is mindent forditva csinalnak. Mondjuk azt a sajat hulyesegemnek tudom be, hogy mikor odamentem hozza (addigra o mar a megbeszelt talalkozo helyen volt es a kocsibol kiszallva varakozott), majdnem beszalltam a vezetoi oldalra megszokasbol, de peldaul itt ha telefonon hivok taxit akkor kapasbol +2 euro. Az igazi meglepetes akkro ert, mikor megerkeztunk a bazisra. Ott a csavo mondta, hogy 13.50 (Tavolsag es ar fuggvenyeben olyan mint pesten. Tehat vagy itt olcso, vagy ott kurvadraga). En adtam neki egy huszast es mondtam hogy 15 bol kerek. Erre a faszi 6.50 et a kezembenyom. Nem kezdtem el eroszakoskodni hogy "na de megis", mert nem ismerem a helyi szokasokat. Ha nem fogadja el a borravalot, akkro nem fogadja el. Valahogy pont ezt pont a pesti taxisokrol keptelen vagyok elkepzelni. Mar szalltam volna ki a kocsibol, mikor a csavo utanam szolt, hogy varjak egy picit. Eloszor azt hittem hogy elhagytam valamit, vagy ilyesmi, de a vegen kezembe nyomta a blokkot. Mig budapesten taxiztam (nem csekkest) addig kb eletem soran 5X lattam bizonylatot. Magyarul zsebre mengy minden, meg nem tudom hogy a diszpecserkozpontnak kell e fuvar utan fizetni, de ha kell akkor azt is megussza. Fura volt adoszabalyokat betarto taxissal utazni, aki raadasul nem arrol beszel hogy mennyire nehez taxizasbol megelni. Na de hangosan ki kell jelentenem hogy otthon is voltak segitokesz es becsuletes taxisok, akikkel utaztam. Pl mikor kestem vagy 20 percet mert eltevedtem, akkor odajott elem es csak akkor inditotta el az orat. (Meg meg nem tudom hogy azt a taxist is ide soroljam, aki egyszer a nyugatitol ora szerint 3000 forintert vitt haza, de a vegen 2500-bol adott vissza. Ez csak azert fura, mert mindig 2500 forintert megyek haza a nyugatitol.)

Van egy par foto amit fel kene tolteni, es igerem amint nem tudok jobb kifogast talalni annal hogy azert nem toltom fel mert szar a netem (ami egyebkent tenyleg szar), akkor egybol feltoltom. Voltam azota megint HOWTH ban, de most a sziklas oldalon. Nagyon szep es emlekezetes volt
plane azert is, mert ittletem ota eloszor tapasztaltam, hogy szelcsend volt:). Mivel akkortajt tetozott az apaj mikor leertem a tengerpartra, megint egy hatalmas terulet kerult szarazra. Boklasztam is rajta vagy 1 oran keresztul. Meg egy kurvareg elsullyedt/megfeneklett hajo maradvanyait is megtalaltam. Legalabbis gondolom hogy hajoe. Mar szarra ette a rozsda az egeszet, emiatt csak a homokbol  eppenhogycsak kiallo gerendak voltak meg, meg egy massziv motorblokk meg nehay beazonosithatatlan alkatresz. Lehet hogy csak az en fantaziam elenk, de megis kurvajo volt setalni a bomlo cuccok kozott.

Na most mar tenyleg leteszem a lantot, mert holnap 10 re kint kell lennem malahideban, es reggel meg borotva urral es Mr samponnal is van egy randim.

To be continued... vagy irul:tobikentd

3 komment

Címkék: munka kezdetek taxi dublin irorszag alberlet

A bejegyzés trackback címe:

https://zokka.blog.hu/api/trackback/id/tr67334406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chomy 2008.02.12. 12:30:50

Te Zokk, ennek a Zetto/Zolinak lehet tudni a törvényes nevét?

Erre az animenézésre felemeltem a szemöldököm, mert van kint egy Zoli nevű ismerősöm aki szereti a témát, oszt hátha, kicsi a világ ugye. ;)

Zokka 2008.02.13. 10:01:45

E es mi az emailcimed?

Chomy 2008.02.14. 10:01:51

Hátöö, amin eddig leveleztünk mindig..? :)

the[dot]chomy[at]gmail[dot]com
süti beállítások módosítása